חסרונות של כלבים

בנוסף לבעיות פיזיות הנובעות מרבייה, ישנם חסרונות נוספים לרווחת הכלבים. אנשים דורשים מכלבים דרישות שונות ומונעים מהם להציג את ההתנהגות הטבעית שלהם. לדוגמה:
  • אכילה
  • הליכה
  • תרגול
  • תשומת לב
  • התנהגות חברתית
  • התנהגות מינית

אכילה

בעל הכלב מחליט מתי, כמה, כמה פעמים ואיזה סוג של אוכל הכלב מקבל.

הליכה

בעל הכלב מחליט לאן, כמה פעמים וכמה זמן הכלב משוך. הכלב משוך בזמנים שנוחים לבעליו. לעתים קרובות הכלב צריך להיות מקושר, מוגבל את חופש תנועתו.

תרגול

קרה לעתים קרובות של כלבים אין מספיק מקום לזוז חופשית בבית. יש רהיטים ומכשירים בכל מקום, והחדר עצמו פשוט קטן. הכלבים לפי הטבע שלהם נהוגים לרוץ ולשחק הרבה.

תשומת לב

כלבים מקבלים תשומת לב רק כאשר זה נוח לבעליהם. כמובן, יש ייחוס בין כלבים ובעליהם, אך אם הבעלים אינם מרגישים כך, הכלב לא מקבל תשומת לב.

התנהגות חברתית

כלבים הם בעלי חיים חברתיים. הם נהוגים לקבל מקום משלהם בתוך הקבוצה. כאשר כלבים מתקבלים לבית משפחתי, עליהם לקבל את הדרגה החברתית הנמוכה ביותר. לא כל הכלבים יקבלו זאת בקלות, וכך יכול להתרחש התנגשויות שעשויות להשתגע (במיוחד עם ילדים). אנשי קשר עם אחרים במינו קורות לעתים קרובות. לפי הטבע, כלבים הם בעלי חבורה, הם חיים בקבוצות עם כלבים אחרים. אנשים רבים יש להם רק כלב אחד, והוא לא יכול להציג את התנהגותו הטבעית עם בני מינו. התנהגותו הטבעית של הכלב אינה מתאימה למה שבעליו רוצים, והתנהגותו המותנית היא לא טבעית.

התנהגות מינית

הדבקת ההתנהגות המינית היא חלק מההכשרה של הכלב, מכיוון שהתנהגות זו היא משהו שאנו לא אוהבים. חשוב לחשוב על כלבים שמקבצים "רגליים", על התרגשות ועל רידוף אחר כלבים אחרים. הסרת התחלות והפליות נפוצים כדי לוודא שלא יולד כלב פלילי. סיבה נוספת היא להחזקת תשוקה מינית, שלעיתים נראית כתכונה לא רצויה. כמובן, יש התקשרות בין כלבים ואנשים, אך זו בדרך כלל חד-צדדית. אנשים יוצרים את הקשר, הם מנהיגים ועושים החלטות. למרות שיש הרבה אנשים שרוצים רק את הטוב ביותר לכלבים שלהם, זה לא משנה את העובדה שבסופו של דבר אנשים מטילים את רצונם על כלבים. כלבים מוגבלים בכמעט כל התנהגות טבעית וצורך, וחייבים להתאים לצרכי האנשים. בסביבתם הטבעית של כלבים גם הם מוגבלים על ידי המקום שלהם בדרגה החברתית של החבורה. אך עם אנשים המוגבלות האלה הם יותר קיצוניות. בטבע, כלבים לא תמיד יהיו בדרגה הנמוכה ביותר, כמו שהם עושים עם אנשים. הם אינם מוחזקים בקרון, המגביל את תנועתם, הם יכולים לענות על הקריאה של הטבע כאשר נדרש ויש להם יותר התנגשות חברתית עם חברי מינם.

למה לאמץ חיית מחמד?

על ידי לקיחת כלבים כדוגמה, הגענו לגורמים שונים שרגיל לא לחשוב עליהם הרבה. לא כל הגורמים הללו, אך רובם תופסים גם לחיות מחמד אחרות. מצד שני, יש גורמים שתופסים לחיות מחמד אחרות ולא לכלבים. זה מביא אותנו לשאלה "למה אנשים רוצים חיות מחמד"?

תוכן

 

חית בית דוגמה: הכלב

 

תולדות הכלב

הכלב בימינו אנו

התוצאה של הרבעה מתמשכת לכלב עצמו

 

הנזק לכלב

חית הבית

 

המשמעות לכלב ולתעשיית הכלבים

 

האדם

מדוע רוצה האדם בחית בית?

 

הנזקים לאדם

 

מסקנה

 

חית בית?