ההשלכות עבור חיות המחמד של תעשיית החיות מחמד

אהבת חיות מגיעה בזכות

קיימת תעשיית חיות מחמד שלמה. לא רק לגידול, תפיסה או מקלט לחיות, אלא גם לציוד כגון מזון, כלובות וצעצועים.
פילאט בתוך כלוב
פילאט בתוך כלוב. "הטריטוריה" שלו מקבילה כ-0.15 מ"ר (30 x 50 ס"מ). בטבע זה היה כמעט 200 מ"ר, יותר מ-1250 פעמים כמותו.
החיות מגודלות כדי לענות על דרישות האנשים. חברות משתמשות באסטרטגיות שיווק כדי לגרור יותר ויותר אנשים לקנות חיות מחמד חמודות. כמו בגידול בעצמי רגיל, התרבות בגודל והגידול בעצמי בלתי אחראי מתרחשים, עם כל התוצאות המזיקות שלהם.
ארנב אנגורה
ארנב אנגורה. רק אחד מה"דגמים" הרבים של ארנבים שקיימים היום. אנשים קובעים מה הם אוהבים ומשנים את החיות בהתאם על ידי גידול בעצמי בלתי אחראי. תועלת החיות לא חשובה כאן.
חלק מהמינים, במיוחד האקזוטיים, נחטפים מהטבע הטבעי שלהם. רק בהולנד הזה מגיעה כ-22 מיליון חיה לכל שנה. בממוצע, אחוז לשניים עד שלושה מאחוזים מהחיות האקזוטיות מתים במהלך התחבורה והאחסון, מה שמגיע ל-220,000 עד 660,000 חיות. עם ציפורים, קצב התמותה הזה יכול להיות כמעט 50 עד 60 אחוז. לאחר שהחיות עברו את המסע המתיש שלהם, הן מונחות בכלובים לשאר ימי חייהן לטובת תענוגנו. רבות מהחיות מבלות את כל חייהן במרחבים קטנים ביותר, כמו ציפורים, ארנבים, פילאות ודגים. זהו לא מצב טבעי עבורן, והן מתמודדות כדי להציג את התנהגותן הטבעית.
מרחב מגורים עבור ארנב
מרחב מגורים עבור ארנב בכלוב "מרווי" זה מעל 0.5 מ"ר (52 על 107 ס"מ). זהו בערך 9 דפי A4. ארנבים בטבע רגילים נהנים ממרחב חיוני של כ-300 מ"ר, כמעט 600 פעמים גדול יותר! החיה מבלה את כל חייה שם. אין מקום לתפקיד הטבעי כגון חפירת מנהרות, קשר עם ארנבים אחרים או התנהגות מינית.
כאשר האנשים מתעייפים מהחיות שלהם, הן נהרגות (מוזרקים דרך השירותים) או שנשוחררות (צברים, ארנבים) שברוב המקרים מביא למוות של החיות מאחר שהן לא מותאמות לחיים בטבע. חיות שגדלו עם אנשים מתמכות בהם, ולעיתים אינן יודעות איך ואיפה למצוא אוכל לעצמן. אם הן "מזוכות", הן מובלות למקלט.

המקלט לחיות

רבות מהחיות נגמרות במקלטים כאשר האנשים לא יכולים יותר לטפל בהם או אם הם רוצים להיפטר מהם. זה קורה לכ-2% מכלבים וחתולים.
עובד במקלט לחתולים
עובד במקלט לחתולים. החיות האלו נטושות כאן משום שהאנשים לא היו זמינים, לא רצו, או שלא הייתה להם אפשרות לטפל בהם יותר.
אם הן מובלות למקלט, החיות האלו מזוכות, מכיוון שלעיתים נזרקות במקום מסוים, אולי ביער. במקלט הן חיות בכלובים, לבד או ביחד, אך בכל מקרה הכלובים אלה קטנים מדי לכך שהחיות יכולות להתנהג באופן טבעי. חתולים נוטרלים בדרך כלל, אך זה קורה גם בתדירות רבה עם כלבים. לחיות אין ברירה אלא לחכות עד שמישהו מגיע וחושב שהן חמודות, יפות או מספיק עצובות לקחתן הביתה. כאשר המקלט מלא, חיות נשקלות להוריד את החיים כדי לפנות מקום.
כלב במקלט
כלב במקלט
קערת דגי זהב היא כלי עינוי?
דג זהב בקערת 'דיזיינר'
דג זהב בקערת "דיזיינר"

האם אנו יכולים פשוט לטפל בחיות כך?

מסקנה: לקחת חיה מחמד?

תוכן

 

חית בית דוגמה: הכלב

 

תולדות הכלב

הכלב בימינו אנו

התוצאה של הרבעה מתמשכת לכלב עצמו

 

הנזק לכלב

חית הבית

 

המשמעות לכלב ולתעשיית הכלבים

 

האדם

מדוע רוצה האדם בחית בית?

 

הנזקים לאדם

 

מסקנה

 

חית בית?